BEAUTY

Monique Smitsloo

RITUALS Cosmetics herlanceert The Ritual of Ayurveda

Het is één van de klassiekers uit het repertoire van beauty en wellnessmerk RITUALS: The Ritual of Ayurveda. En goed nieuws! De klassieker krijgt een duurzaam jasje dankzij de nieuwe strategie van het Nederlandse cosmeticamerk: clean, conscious & caring. 

Op reis

De look & feel van RITUALS wordt vaak vergeleken met het gevoel van 'op reis zijn'. Open de dop van een product, en je bent denkbeeldig even in een onsen van een Japanse geiser, of een spa op een Indonesisch eiland.

Als merk doorgaat RITUALS zelf ook een reis. Namelijk een reis richting duurzaamheid, stap voor stap. Met de herlancering van The Ritual of Ayurveda vervolgt Rituals de doelstellingen van zero waste, recyclebare verpakkingsmaterialen. 

 

90% natuurlijke ingrediënten 

The Ritual of Ayurveda bestaat uit nóg meer natuurlijke bestanddelen dan de eerdere uitvoering van deze specifieke collectie van RITUALS. Het is de eerste complete classic collection met producten die meer dan 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong bevatten.

 

De producten 

The Ritual of Ayurveda Rich Body Oil is de ultieme oplossing voor iedereen die een diep voedende behandeling nodig heeft. De luxueuze formule bevat drie Ayurvedische oliën die bekendstaan om hun intensief verzorgende werking: voedende zoete amandelolie, ontstekingsremmende moringa-olie en vochtinbrengende kokosolie. The Ritual of Ayurveda Rich Body Oil is daarnaast de ultieme oplossing voor iedereen die een diep voedende behandeling nodig heeft. Daarnaast introduceert Rituals The Ritual of Ayurveda Coconut Milk Bath. Baden in melk is een Ayurvedisch ritueel dat het lichaam reinigt, de huid verwent en de zintuigen kalmeert.

 

Clean, conscious & caring

Naast deze twee innovaties herintroduceert Rituals de bestaande producten in The Ritual of Ayurveda collectie als resultaat van de continue zoektocht naar manieren om de impact op het milieu te verkleinen. De verbeterde collectie maakt deel uit van Rituals' Clean, Conscious and Caring-strategie, die inhoudt dat alle cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten van Rituals vóór 2023 bestaan uit 90% bestanddelen van natuurlijke oorsprong.

 




Lavazza