MODE

Suzanna Timmer

Nu in Classy: het mode-imperium van Josh V

Het begon allemaal met de realityserie ‘Modemeisjes met een missie’. Tien jaar later heeft ze een goedlopend mode-imperium. Josh Veldhuizen (34) kleedt met haar fashionlabel JOSH V al een decennium lang vrouwen op een stijlvolle manier. Binnenkort komt er wellicht een vervolg op het televisieformat.

Tien jaar JOSH V was een enerverende tijd met veel ups en downs. “Zoals dat altijd wel gaat bij ondernemers. Maar er waren vooral superhoge pieken, waar ik met trots op terugkijk.” In 2010 startte Josh haar bedrijf met het idee een modeproduct te ontwikkelen dat er naar haar gevoel nog niet was. “Een kledingmerk met een hele luxe uitstraling en betaalbare prijzen. Ik was zelf altijd dol op mode en de modehuizen, maar kon het vaak niet betalen. Dat vond ik zonde.”

De naam JOSH V komt uit haar tijd als model toen mensen haar in plaats van José Josh noemde. Ze had al lang het idee om een modemerk neer te zetten, alleen wilde ze het in één keer goed doen. Dus bedacht ze een televisieformat. De realityserie ‘Modemeisjes met een missie’ was in 2010 te zien op RTL5. “Reality-tv was nog niet zo bekend in Nederland. Het is een wonder dat het me toen is gelukt als jong meisje van 23,” zegt ze terugkijkend. “RTL kocht de serie en zond deze primetime uit. Het trok een half miljoen kijkers per aflevering en dat was voor mij echt een vliegende start.”

 

Focus en stabiliteit

Josh's doel was een online imperium opbouwen, met social media, een YouTube-kanaal en een online store, in samenwerking met winkeliers. “Mijn kleding is zowel online als offline te koop. Winkeliers kopen bij me in.” Ze ging geleidelijk ook internationaal en recent begon ze een homeproductlijn. JOSH V richt zich naast Nederland nu op zo’n tien andere Europese landen. Duitsland staat voor dit jaar op de agenda. “Ik geloof wel in focus en stabiliteit en in kwaliteit boven kwantiteit. In Nederland is ook nog zoveel groei te behalen.”

Benieuwd naar de rest van het interview? Het volledige artikel Mode-imperium van Josh V, geschreven door Suzanna Timmer, vind je in de nieuwste Classy Lifestyle. 




Lavazza