LIFESTYLE

Zussenzaak: Julie en Marie Reinders

Ondernemen met je zus: hoe leuk – en soms ook vreselijk – dat kan zijn, vertellen drie bijzondere zussenduo’s. CLASSY sprak met de gepassioneerde zussen achter Vedder & Vedder, SOAP TREATMENT STORE en Reinders. “Alleen hadden we dit nooit kunnen doen.”

FOTOGRAFIE: Tarone Rachamim
FOTOGRAFIE: Tarone Rachamim

De beeldschone tweelingzusjes Julie en Marie Reinders (23) veroveren de Nederlandse markt met hun modemerk Reinders. Hun imperium blijft groeien, evenals de sterke band tussen de zusjes. “Het is onze droom om het merk altijd samen te blijven runnen.”

Het begin

Mode en creativiteit werden er met de paplepel ingegoten bij Julie en Marie. Ook hun looks bleven niet onopgemerkt: toen ze zes jaar oud waren, werden ze gevraagd als model voor het merk Airforce. “Hierna zijn we steeds meer gaan helpen op de modebeurzen als pasmodel en liepen we stage bij de winkel Sack-Time in Zandvoort. We hebben in de loop der jaren veel samengewerkt met Dennis van der Horn, de eigenaar van Airforce en Sack-Time. Het was zijn idee om samen een eigen merk te starten”, vertelt Julie.

Familieaangelegenheid

In 2014 werd het merk Reinders opgericht en zo werden de zusjes zakenpartners van elkaar. Inmiddels wordt het merk bij meer dan honderden verkooppunten verkocht en staat het bekend om de ‘comfy knitwear styles’. “We vernoemen elke stijl naar een dierbaar iemand”, legt Marie uit. “De Willy Turtleneck is bijvoorbeeld vernoemd naar onze oma.” Het modeimperium van Julie en Marie lijkt een familieaangelegenheid te zijn: iedereen is betrokken. “We krijgen bij sample sales, fashion shows en fotoshoots hulp van de hele familie.”

Balans

Van zusjes naar zakenpartners; hoe bevalt dat? “Tot nu toe erg goed”, zegt Julie. “We werken allebei even hard. Als een van ons het alleen zou moeten doen, waren we waarschijnlijk nooit zo ver gekomen.” Marie: “We kunnen alles tegen elkaar zeggen en vullen elkaar goed aan in de collecties. Julie is wat meer uitdagend en ik ben wat klassieker.” Ook qua karakter zijn er verschillen. Julie geeft aan wat meer open te zijn, terwijl Marie rustiger is. “Onze huizen weerspiegelen heel sterk onze karakters”, merkt Marie lachend op. “Mijn kledingkast is netjes en gesorteerd, terwijl de
kledingkast van Julie een rommeltje is.” Met een knipoog voegt ze daar aan toe: “Julie slaapt met haar make-up op en het liefst tussen haar kleding in.”

Hoogtepunten

Binnen vier jaar is het merk hard gegroeid, wat ook terug te zien is in de bekendheid op social media. Hun Instagramaccount @reindersjm telt inmiddels meer dan honderdduizend volgers. “Daar zijn we trots op”, vertelt Marie. “Andere hoogtepunten zijn de lancering van onze kinderkledingcollectie, dat bekende mensen ons merk dragen en dat we honderdtachtig verkooppunten voor de damesmode en zestig verkooppunten voor de kindermode hebben bereikt.” Julie: “Deze hoogtepunten hebben we niet specifi ek gevierd, maar we zijn trots op alles wat we hebben bereikt.”

Lees meer over:




Lavazza